,,Domáca úloha“ Sulíka a jeho spolustraníkov pokračovanie
Zatvorené či obmedzené prevádzky by sulíkovci chceli odškodniť pomocou jedného všeobecného odškodňovacieho zákona. Ten už Sulík chcel predložiť minulý týždeň, ale na vláde nebol záujem. „Minulú stredu som mal snahu predložiť na vládu zákon o odškodnení prevádzok, ale nebola vôľa o tomto zákone čo len viesť rozpravu,“ povedal.
Plán hovorí aj o znížení mobility. Sulík je za prerušenie bezplatného cestovania vlakom počas pandemickej situácie. Plán tiež odporúča obmedziť cestovanie mestskou hromadnou dopravou. Rovnako navrhuje aplikáciu, ktorá by pomáhala s trasovaním kontaktov osôb pozitívnych na nový koronavírus. Trasovanie by sa nemalo realizovať telefonovaním, ale malo by byť automatické alebo poloautomatické. „Je veľmi dôležité sledovať ohniská pomocou modelovania tzv. živých dát. Vtedy by sme mali prakticky vedieť predvídať, kde najbližšie ‚udrie‘ korona,“ komentoval.
Protipandemický plán popisuje aj spôsob testovania. Malo by sa testovať pri príznakoch ochorenia, v školách, domovoch sociálnych služieb. Tiež pred hromadnou akciou, napríklad pri športových akciách. Samostatný režim testovania by mal byť na hraniciach a tiež v subjektoch hospodárskej mobilizácie, podnikoch kritickej infraštruktúry či v spoločnostiach nad 1000 zamestnancov.
Minister školstva Branislav Gröhling (SaS) zdôraznil potrebu vrátiť deti do škôl. Chce, aby sa tak stalo 30. novembra. Podľa jeho slov je dôležité, aby študenti a žiaci mali kontakt s učiteľmi a s kolektívom. Pre školy by mal fungovať ešte individuálny lokálny školský semafor. Gröhling by chcel vytvoriť mobilné testovacie jednotky, ktoré by na základe požiadavky riaditeľa vedeli prísť do školy dobrovoľne pretestovať žiakov či zamestnancov. Rezort školstva na toto opatrenie našiel aj financie, ktoré by mohli prísť mestám a krajom na vytvorenie stabilných odberových tímov.