Dvojaký meter liberálov na našu kultúru
Určite mnohí z vás poznajú alebo aspoň zachytili pesničku slovenského populárneho speváka Lukáša Adamca s názvom „Horúca láska“, ktorú často v súčasnosti hrávajú naše rádiá.
Zaráža ma však, že v dobe politickej korektnosti, kedy chcú liberáli zakazovať veľkonočnú šibačku, ľudové piesne kvôli gender ideológii alebo na západe odstraňujú sochy významných osobností, pretože boli väčšinou bielej rasy a je to vraj „diskriminačné voči osobám inej farby pleti“, túto pesničku naše rádiá bežne hrávajú.
Kontext deja piesne sa dosť točí okolo rasovej respektíve etnickej príslušnosti protagonistov. Pieseň pojednáva o chlapcovi, ktorému sa páči rómska dievčina a túži po nej, uvedomujúc si však, že je „iba chlapec biely“ a zdôrazňuje, že je biely „naozaj celý“. To by ešte bolo v poriadku, avšak v ďalšej časti piesne spevák dodáva:
„…viem, že ty máš radšej čiernych,
ja ti ale budem verný…“
Táto časť piesne môže pôsobiť diskriminačne alebo úražlivo voči osobám čiernej (alebo tmavšej) farby pleti, keďže z textu to vyznieva, ako keby osoby takejto farby pleti nemohli byť verné v partnerských vzťahoch.
Keby pieseň s podobným kontextom naspieval spevák, ktorý vo svojej tvorbe nejde so súčasným liberálnym prúdom, už by sa možno ozývali liberáli, vypisovali by sťažnosti na Radu pre vysielanie a retransmisiu a snažili by sa o jeho verejný lynč.
P. S.: V skutočnosti mi nevadí ani tak kontext pesničky, ako jej gýčovosť. Samotná pesnička samozrejme nie je zameraná nenávistne proti rómskemu etniku. Týmto článkom som chcel však poukázať na častú kritiku liberálov napríklad ľudových piesní, kde mimo iného tvrdili, že pieseň „Ešte som sa neoženil, už ma žena bije“ vzbudzuje u ľudí nenávisť k ženám a je v rozpore so zásadou rodovej rovnosti, alebo, že veľkonočná šibačka podnecuje násilie na ženách.
Alex Velitš
Odkaz na pieseň:
Už to nie je ani v úrovni politiky, je to čistá esencia hlúposti. Je iróniou osudu, že táto všeobecná hlúposť sa u nás stane synonymom liberalizmu.
Tá kritika veľkonočnej šibačky a sexizmu v ľudových piesňach už prekonáva známu scénku z Čiernych barónov, kde by Terazky dal Jánovi Žižkovi do ruky aspoň ľahký guľomet, aby nemal paličku ako nejaký kapelník. Lenže Terazky nám aj za socializmu bol smiešny, všetkým.
Je tragické, že dnešná hlúposť už prestáva byť smiešna a stáva sa štátnou politikou.